Klachtenprocedure SourcePT

Heb je een klacht over de hulp van één van onze medewerkers of ben je ontevreden over de manier waarop één van onze medewerkers met je omgaat? Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor jezelf, voor andere leden en voor de kwaliteit van Source PT.

Eerst in gesprek met je coach 
Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met je coach of contact op te nemen met SourcePT. Vind je het moeilijk om je probleem in een gesprek aan de orde te stellen, dan kun je iemand meenemen, bijvoorbeeld een familielid of iemand die je vertrouwt. Voor advies of bijstand over de aanpak van het gesprek kun je terecht bij een patiëntenorganisatie als Zorgbelang.

Waar kun je terecht met je klacht?
Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kun je bij drie instanties met uw klacht terecht:

 

Welke instantie je kiest, is afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. De bevoegdheid om maatregelen te nemen verschilt namelijk per commissie.

In alle gevallen behandelt een onafhankelijke commissie je klacht. De behandeling van de klacht is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand, bijvoorbeeld als je een advocaat inschakelt. Vanzelfsprekend gaan alle commissies zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met je klacht om.

Hoe werkt het indienen van een klacht?

Wij zullen vervolgens zo spoedig mogelijk met een antwoord op je klacht komen en waar mogelijk zo snel mogelijk op een correcte manier afhandelen.